W dniu 13 września 2021r. w Urzędzie Miejskim w Myśliborzu odbyło się oficjalne podpisanie i przekazanie umów o udzielenie dotacji dla jednostek OSP z terenu Gminy Myślibórz.
Dotacje przekazane z budżetu Gminy Myślibórz mają na celu wsparcie realizacji zadań OSP, w tym umożliwienie zakupu sprzętu specjalistycznego, wyposażenia oraz środków ochrony indywidualnej jednostek ochotniczych straży pożarnych z terenu Gminy Myślibórz.
Dokonane zakupy sprzętu i ubrań specjalnych znacząco wpłyną na poprawę bezpieczeństwa strażaków biorących udział w działaniach ratowniczo - gaśniczych a tym samym zwiększą bezpieczeństwo mieszkańców Naszej lokalnej społeczności.
Z ramienia samorządu gminnego umowy podpisał Burmistrz Myśliborza Piotr Sobolewski natomiast z ramienia ochotniczych straży pożarnych przedstawiciele OSP Kierzków - prezes Zenon Wypart, OSP Myślibórz - prezes Andrzej Sawicki i z OSP Sulimierz - prezes Michał Zajkowski. Obecny przy podpisywaniu umów był wiceprezes Zarządu oddziału Gminnego ZOSP RP w Myśliborzu Damian Galas.
Jak podkreślił Burmistrz Myśliborza Piotr Sobolewski, dobrze przygotowana do działań i wyszkolona jednostka Ochotniczej Straży Pożarnej to dla lokalnej społeczności gwarancja bezpieczeństwa. Bardzo często to strażacy ochotnicy docierają na miejsce zdarzenia jako jedni z pierwszych i rozpoczynają działania ratownicze. Otrzymane dofinansowanie niewątpliwie wpłynie na usprawnienie działań niosących pomoc mieszkańcom.