Burmistrz Myśliborza ogłasza II nabór zgłoszeń o udzielenie grantu na wymianę źródeł ciepła w budynkach/ lokalach mieszkalnych w ramach projektu pn. „Ograniczenie emisji zanieczyszczeń powietrza w Gminie Myślibórz poprzez wymianę źródeł ciepła w budynkach/lokalach mieszkalnych”, działanie 2.14 Poprawa jakości powietrza – Zachodniopomorski Program Antysmogowy.
1. Zasady udzielania grantu określa Regulamin.
2. Warunkiem otrzymania grantu jest likwidacja pieców lub kotłów węglowych opartych o spalanie węgla i zastąpienie ich nowym źródłem ciepła. Wybór nowego źródła ogrzewania musi być dokonany zgodnie z tzw. hierarchią rozpatrywania opcji. Oznacza to, że w pierwszej kolejności rozpatruje się najkorzystniejsze z punktu widzenia środowiska opcje. To jest w kolejności:
a) podłączenie do sieci ciepłowniczej,
b) ogrzewanie gazowe,
c) inne rodzaje źródeł energii, w tym:
• ogrzewanie oparte o odnawialne źródła energii,
• ogrzewanie oparte o spalanie gazu ciekłego (z butli),
• ogrzewanie elektryczne,
• ogrzewanie olejowe,
• ogrzewanie oparte na paliwie stałym o niskiej emisyjności.
3. Przyznanie grantu następuje w wyniku złożenia poprawnego pod względem formalnym zgłoszenia o przyznanie grantu (dalej Zgłoszenie) - załącznik nr 1 do Regulaminu.
4. Zgłoszenia rozpatrywane będą na bieżąco w kolejności wpływu.
5. Program w Gminie Myślibórz realizowany jest w dwóch naborach, tj.:
• I nabór zgłoszeń odbył się w terminie od 01 lipca do 31 lipca 2020 r. W ramach I naboru udzielonych zostało 60 grantów.
• II nabór zgłoszeń odbywać się będzie w terminie od 01 marca do 31 marca 2021 r. W ramach II naboru udzielonych zostanie 36 grantów.
6. Grant przyznaje się na podstawie Umowy o przyznanie grantu – załącznik nr 3 do Regulaminu.
7. Grant przyznaje się ryczałtowo w wysokości 7 500 zł za zmianę systemu ogrzewania w jednym lokalu mieszkalnym lub budynku jednorodzinnym.
8. Do zgłoszenia należy dołączyć świadectwo charakterystyki energetycznej budynku jednorodzinnego lub lokalu mieszkalnego spełniającego warunek efektywności energetycznej EPH+W maksymalnie 150 kWh/m2 na rok. W przypadku gdy Grantobiorca nie posiada świadectwa charakterystyki energetycznej budynku jednorodzinnego lub lokalu mieszkalnego objętego zgłoszeniem, Gmina zleci jego wykonanie. Rozpatrzenie zgłoszenia następuje po jego uzupełnieniu.
9. Grant nie może pokrywać wydatków przeznaczonych na ten sam cel finansowanych z innych bezzwrotnych źródeł.
10. Miejsce składania Zgłoszeń:
Zgłoszenia wraz z wymaganymi załącznikami należy składać w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Myśliborzu, ul. Rynek im. Jana Pawła II 1, 74-300 Myślibórz.
11. Szczegółowe informacje znajdą Państwo na stronie internetowej Gminy Myślibórz: www.mysliborz.pl i www.bip.mysliborz.pl oraz w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Myśliborzu (pok. 114), tel.: 95 747 91 74.
Informację sporządziła:
Renata Wolniak
Dokumenty do pobrania - patrz poniższe załączniki