Deklaracja dostępności Strony internetowej Urzędu Miejskiego w Myśliborzu
Urząd Miejski w Myśliborzu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Strona internetowa Urzędu Miejskiego w Myśliborzu.
- Data publikacji strony internetowej: 2017-09-15
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2017-09-15
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych
- część plików nie jest dostępna cyfrowo
- część dokumentów publikowanych przed wejściem ustawy nie posiada właściwej struktury nagłówkowej
- nie wszystkie cele linków wynikają z treści odnośników lub z treści powiązanej z określonym kontekstem
Wyłączenia
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności
- część plików została opublikowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
- część plików pochodzi od podmiotów zewnętrznych, zostały one przekazane do publikacji w formie papierowej np. oświadczenia majątkowe
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2021-03-30
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2022-03-24
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Agata Janiszewska.
- E-mail: mysliborz@mysliborz.pl
- Telefon: 957472061
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Burmistrz Myśliborza
- Adres: ul. Rynek im. Jana Pawła II 1, 74-300 Myślibórz
- E-mail: mysliborz@mysliborz.pl
- Telefon: 957472061
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Siedziba Urzędu Miejskiego w Myśliborzu znajduje się w dwóch budynkach: - ul. Rynek im. Jana Pawła II 1 (budynek główny) - ul. 1 Maja 19 (Urząd Stanu Cywilnego, ewidencja ludności). Są one oddalone od siebie o około 700 metrów.
Budynek przy ul. Rynek im. Jana Pawła II 1 Wejście główne do budynku Urzędu Miejskiego jest dostosowane do osób niepełnosprawnych. Przy wejściu głównym jest zamontowany dzwonek, który znajduję się na wysokości umożliwiającej skorzystanie z niego także przez osobę poruszającą się na wózku inwalidzkim. Budynek nie posiada windy. Brak jest toalety dostosowanej do osób niepełnosprawnych. W odniesieniu do osób niepełnosprawnych poruszających się na wózku inwalidzkim - dostęp tylko do parteru budynku. Sprawę należy przedstawić pracownikom Biura Obsługi Interesanta, którzy informują pracownika merytorycznego gdzie sprawę należy dalej załatwić. Pracownicy biur znajdujących się na wyższych kondygnacjach schodzą i załatwiają sprawę na parterze. Szerokość korytarzy na parterze umożliwia poruszanie się wózkiem inwalidzkim. W budynku brak informacji głosowych oraz pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Na parkingu są wyznaczone miejsca dla osób niepełnosprawnych.
Budynek przy ul. 1 Maja 19 Wejście do budynku nie jest dostosowane do osób niepełnosprawnych. Przy wejściu jest zamontowany dzwonek, co umożliwia obsługę osób niepełnosprawnych – dostępny schodołaz. Po skorzystaniu z dzwonka, do interesanta wychodzi pracownik, ustala cel wizyty i wskazuje sposób załatwienia danej sprawy. Budynek nie posiada windy. Brak jest toalety dostosowanej do osób niepełnosprawnych. W budynku brak informacji głosowych oraz pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Osoby zainteresowane pomocą tłumacza powinny zgłosić (np. e-mail, fax) chęć skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się w terminie co najmniej 3 dni roboczych przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Należy również wskazać sprawę, którą chcecie Państwo załatwić w celu ułatwienia i przyśpieszenia jej merytorycznego rozpoznania. W przypadku korzystania przez osoby uprawnione z pomocą tzw. osoby przybranej, czyli osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia się z tą osobą i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw, wizyta w urzędzie nie musi być wcześniej uzgadniania. Usługa jest bezpłatna dla osoby uprawnionej będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.