Aktualizacja 12.05.2020 r.
Burmistrz Myśliborza informuje o formach pomocy dla przedsiębiorców będących podatnikami podatku od nieruchomości, których płynność finansowa uległa pogorszeniu w następstwie COVID-19.
W dniu 28 kwietnia 2020 r. Rada Miejska w Myśliborzu podjęła w tej sprawie uchwały, które dają przedsiębiorcom następujące możliwości:
1) zwolnienie od podatku od nieruchomości w przypadku, gdy ich płynność finansowa uległa pogorszeniu w związku z ponoszeniem negatywnych konsekwencji ekonomicznych z powodu COVID-19:
Uchwała Nr XX/165/2020 Rady Miejskiej w Myśliborzu z dnia 28 kwietnia 2020 r. w sprawie zwolnienia od podatku od nieruchomości przedsiębiorców, których płynność finansowa uległa pogorszeniu w związku z ponoszeniem negatywnych konsekwencji ekonomicznych z powodu COVID-19, ogłoszona 30 kwietnia 2020 r. w Dz. Urz. Woj. Zachodniopomorskiego Nr 2020 poz. 2057 (uchwała - kliknij tutaj, załączniki do uchwały - kliknij tutaj).
2) zwolnienie od podatku od nieruchomości w przypadku, gdy ich działalność gospodarcza została ograniczona z powodu COVID-19:
Uchwała Nr XX/164/2020 Rady Miejskiej w Myśliborzu z dnia 28 kwietnia 2020 r. w sprawie zwolnienia od podatku od nieruchomości przedsiębiorców, których działalność gospodarcza została ograniczona z powodu COVID – 19, ogłoszona 30 kwietnia 2020 r. w Dz. Urz. Woj. Zachodniopomorskiego Nr 2020 poz. 2055 (uchwała - kliknij tutaj, załączniki do uchwały - kliknij tutaj).
3) przedłużenie terminów płatności rat podatku od nieruchomości w przypadku, gdy ich płynność finansowa uległa pogorszeniu w związku z ponoszeniem negatywnych konsekwencji konomicznych z powodu COVID-19:
Uchwała Nr XX/163/2020 Rady Miejskiej w Myśliborzu z dnia 28 kwietnia 2020 r. w sprawie przedłużenia terminów płatności rat podatku od nieruchomości przedsiębiorcom, których płynność finansowa uległa pogorszeniu w związku z ponoszeniem negatywnych konsekwencji ekonomicznych z powodu COVID-19, ogłoszona 30 kwietnia 2020 r. w Dz. Urz. Woj. Zachodniopomorskiego Nr 2020 poz. 2054 (uchwała - kliknij tutaj, załączniki do uchwały - kliknij tutaj).
Warunkiem skorzystania z ww. ulg podatkowych jest odpowiednie obniżenie płynności finansowej i złożenia wraz z korektą deklaracji na podatek od nieruchomości (dot. osób prawnych) lub informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych (dot. osób fizycznych) formularza informacji i oświadczenia przedsiębiorcy, które stanowią załączniki do podjętych uchwał. Termin złożenia powyższych dokumentów oraz szczegółowe warunki udzielenia pomocy dotyczące m.in. okresu zwolnienia lub przedłużenia terminu płatności określają ww. uchwały.
Ważne!
Termin do złożenia formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID – 19 oraz oświadczenia przedsiębiorcy w przypadku przedłużenia terminu płatności podatku upływa 15 maja 2020 r.
Aktualizacja 29.04.2020 r.
Myśliborska Dziesiątka - pakiet pomocowy związany z epidemią koronawirusa (kliknij tutaj)